FAQ
Mogelijke vragen over je bestelling kunnen hier teruggevonden worden. We hebben de meest voorkomende vragen over ons merk, onze webshop, levering en retourneren opgesomd. Kun je geen antwoord vinden op je vraag? Stuur ons een e-mail.
Bestellingen
Om een bestelling te plaatsen: scroll eenvoudig door onze collectie, selecteer de gewenste items en voeg ze toe aan je winkelwagen. Ga naar de checkout, waar je je verzendgegevens en betaalinformatie kunt invoeren. Volg de instructies op het scherm om je aankoop te voltooien.
Controleer alsjeblieft je persoonlijke gegevens voordat je je aankoop voltooit.
Na het voltooien van je bestelling ontvang je een bevestigingsmail in je inbox.
We accepteren verschillende betaalmethoden, waaronder credit-/debetkaarten (Visa, MasterCard), PayPal en andere veilige betaalopties. Wees gerust, je betaalinformatie wordt met de grootste vertrouwelijkheid behandeld.
Hier is een lijst:
- Bancontact
- iDEAL
- SOFORT
- Mastercard
- VISA
- American Express
Helaas kan een bestelling niet worden gewijzigd of geannuleerd zodra deze geplaatst is. Controleer aub je bestelling voordat je de aankoop bevestigt bij de checkout.
Uiteraard willen we je zo goed mogelijk helpen. Je kunt altijd een e-mail sturen naar info@florentine-antwerp.be en we zullen ons best doen om je order nog te wijzigen of te annuleren.
Het aanmaken van een account kan het bestellen veel eenvoudiger maken! Je account onthoudt je gegevens de volgende keer dat je een bestelling plaatst, je kunt altijd je status controleren en je hebt altijd een overzicht van je bestellingen. Sterke aanrader!
Wanneer je een bestelling plaatst, ontvang je direct een bevestigingsmail. Geen e-mail ontvangen? Controleer eerst je spam. Als je het daar niet vindt, is er waarschijnlijk iets misgegaan bij het invoeren van je gegevens. Controleer in je account of je het juiste e-mailadres hebt ingevoerd en of je de bestelling kunt vinden. Kun je de bestelling niet vinden of heb je geen account aangemaakt om je e-mailadres te controleren? Stuur ons in dat geval een e-mail naar info@florentine-antwerp.be en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!
Je kunt afrekenen als gast. Er zijn echter veel voordelen aan het aanmaken van een account. Je account onthoudt je gegevens voor je volgende bestelling, je kunt altijd je status hier controleren en je hebt altijd een overzicht van je bestellingen.
Je kunt je code invullen tijdens het afrekenen. Na het toepassen ervan verschijnt de korting in je winkelwagen en wordt deze automatisch afgetrokken van het totale bestelbedrag voordat je doorgaat met het kiezen van een betaalmethode.
VERZENDEN
Verzendkosten worden berekend tijdens de check-out, deze zijn gebaseerd op je locatie. We bieden gratis verzending voor bestellingen boven €150 voor klanten in België en Nederland. Ga naar ons Verzendbeleid voor alle informatie omtrent verzenden.
Momenteel verzenden we enkel bestellingen voor klanten gebaseerd in België en in Nederland. We doen ons best om de geweldige Florentine items uit te breiden naar andere landen. Schrijf je in op onze nieuwsbrief en wees als eerste op de hoogte van ons internationaal verzendbeleid.
Items
Je kunt een verlanglijst samenstellen met items die je in gedachten wilt houden. De verlanglijst is gekoppeld aan je account, dus elke keer dat je onze webshop bezoekt en inlogt, blijft je verlanglijst behouden.
Houd er rekening mee dat je verlanglijst niet betekent dat items voor jou zijn gereserveerd. Het kan zijn dat items die aan je verlanglijst zijn toegevoegd, door een andere klant zijn gekocht en uitverkocht zijn.
Voor bepaalde geselecteerde items heb je mogelijk de optie om vooraf te bestellen. Er zal een pre-orderlabel op het artikel staan en de koopknop op de pagina wordt vervangen door een pre-orderknop, samen met informatie over de verwachte verzenddatum. Wanneer je aankoop is voltooid, wordt het artikel op de aangegeven verzenddatum naar je verzonden.
Wil je op de hoogte worden gehouden van aangevulde voorraad?
- Laat je e-mailadres achter op de pagina van het uitverkochte item. We zullen je op de hoogte stellen zodra het weer op voorraad is.
- Voeg het toe aan je verlanglijst. We zullen je op de hoogte stellen zodra het weer op voorraad is.
- Zorg ervoor dat je je abonneert op onze nieuwsbrief.
- Houd onze sociale media in de gaten! Aangevulde items worden in de spotlight gezet in onze Stories.
Houd er rekening mee dat sommige van onze items mogelijk opnieuw worden aangevuld nadat ze zijn uitverkocht, maar bedenk dat 'uitverkocht' ook kan betekenen dat we het item niet opnieuw op voorraad zullen krijgen.
Onze collecties zijn natuurlijk seizoensgebonden, en we lanceren regelmatig nieuwe items. Wil je niets missen? Houd onze sociale media in de gaten en abonneer je op onze nieuwsbrief.
RETOURBELEID
We willen graag dat je volledig tevreden bent met je aankoop. Als om welke reden dan ook niet blij bent met je bestelling, kun je deze binnen 14 dagen na ontvangst van de items retourneren. Raadpleeg onze pagina Retourbeleid voor gedetailleerde instructies over hoe je een retour kunt voltooien.
Oorbellen, items met sequins, en items die verkocht werden aan een korting van -30% of hoger komen niet in aanmerking voor retour.
In het geval je toch artikelen retour stuurt die niet in aanmerking komen voor retournering of niet in correcte, schone en ongebruikte staat verkeren, dan kunnen deze op eigen kosten naar je worden teruggestuurd.
Allereerst onze oprechte excuses. Stuur alsjeblieft zo snel mogelijk een bericht naar retour@florentine-antwerp.be met je naam, ordernummer en een foto van het item (als het beschadigd is, voorzie dan aub ook een close-up foto van het beschadigde gebied). Als we het item nog op voorraad hebben, sturen we je zo snel mogelijk het juiste item. Zo niet, kun je het omruilen voor een ander artikel of krijg je je geld terug.
We vragen je vriendelijk om items die online zijn gekocht alleen via een koerier retour te sturen en niet rechtstreeks naar ons hoofdkwartier. We accepteren geen retourzendingen die rechtstreeks naar ons HQ worden gestuurd, om de eenvoudige reden dat er niet altijd iemand aanwezig is om het in ontvangst te nemen en we onze voorraad in optimale staat willen houden.
Als je iets retourneert dat is gekocht met een cadeaubon, sturen we je een nieuwe code met het juiste tegoed dat je kunt gebruiken voor je volgende aankoop. Een cadeaubon kan niet worden ingewisseld voor een terugbetaling.
Varia
Onze cadeaubonnen kan je hier terugvinden en zijn het perfecte cadeau voor elke fashion liefhebber. Ze worden per e-mail gestuurd en bevatten instructies over hoe ze bij het afrekenen kunnen worden ingewisseld. De cadeaubon is één jaar geldig.
Als je iets retourneert dat is gekocht met een cadeaubon, sturen we je een nieuwe code met het juiste tegoed dat je kunt gebruiken voor je volgende aankoop. Een cadeaubon kan niet worden ingewisseld voor een terugbetaling.
Als je vragen of zorgen hebt, staat ons klantenserviceteam klaar om je te helpen. Je kunt ons bereiken via de contactpagina op onze website, waar je een formulier kunt invullen, of stuur ons rechtstreeks een e-mail naar info@florentine-antwerp.be.
Blijf op de hoogte door je te abonneren op onze nieuwsbrief. Je ontvangt updates over de nieuwste arrivals, exclusieve promoties en fashion insiders. Je kunt op elk moment uitschrijven.
Momenteel hebben we geen fysieke winkel. In de toekomst zouden we graag een pop-up store openen dus zorg zeker dat je op de hoogte blijft via onze nieuwsbrief!